Istanbul(d)a Ask

Yine bir bekleme seansi,sahil de martilarin cigligina karisiyor icsel haykirislarim,usulca gozlerimi cevirip ellerime bakiyorum..Belki de en cok yalnizligin anlasildigi anlar bu anlar icimde,bir cift el...usuyorum,senin sicakligini hissetmeyi istiyorum kan dolasiminin yavasladigi ellerimde...Gozlerimi kapatiyorum sonra..

İstanbul u goruyorum duslerim de, canlanmis sanki derinlerde bir yerlerde,bize sesleniyor... kollarini acmis bogazinin iki yakasina dogru, goge yukselmis sanki ihtisamli kollari oyle guzel ki yaydigi koku “misk-i amber”i hissetmemek icin kesmek gerek sah damarini, gozleri de var, dolmabahcenin uzerine denk gelen, yoksa besiktas ta asiklara ortak olup seyremi dalmisti bilemedim, cozemedim,Ne de guzel duruyor “bogaz”indaki ,arabalarin isiklari zumrut gibi susluyor gerdanligini,”O” da biliyor hic bir zaman bulusamayacaklarini,yillardir her gun,her gece seyre daliyordu buyuk bir ozlemle... bir ara aglar gibi oldu sanki gozleri nemlendi, bir damla suzuldu... suzuldu... oyle nazik dokuldu ki,oksuyordu agaclarin yapraklarini severcesine ve opuyordu topragi sevgiliye verilen bir ilk “buse” gibi...Bir ses duyuldu Haydarpasa’dan yine birileri ayriliyordu birbirinden,ve yine birileri gidiyordu yeni kavusmalara,bunca an(i)larin yorgunlugu vardi sirtinda,ve yukselen beton hancerler, dayan dedi...dayan..Kavusanlarin dualari yeter seni ayakta tutmaya...Mevsim tekrar yaza donerken ucuyordu kuslar ustunde ve opusuyordu asiklar bir zamanlar tutsakligin merkezi Kiz Kulesinde..

Tekrar yine o his..Duslerimdeki Istanbul kayip gidiyor yine ellerimden bana tekrar kalan, yalnizlik...yalnizlik..yalnizlik.. en lanet arkadasim,bir an bile ayrilmiyor yanimdan,ne kotu istemediginiz birinin yaninda olmasi,sonra birden bir fisilti duyuyorum “benim” diyor -usuyorum- diyorum,”sabret”diyor,-yalnizim-diyorum... “Benim kadar mi? “ diyor..-Nasil? Diyorum-Sonra birden.. Seni gosteriyor bana hayallerimde,”al”diyor,cocuk gibi seviniyorum,yuzumde en masum gulumsemem,” Bak diyor,onemli olan ben degilim onemli olan ozlenilenler,onemli olan sarilmalar,onemli olan an’lar onemli olan anilar.Eger ki bulmasaydin ozledigini bende, kurarmiydin bu kadar hayal, deniz olmus gozyaslarima bakarak...ben sadece kuflu bir sandik gibiyim,herseyi sakliyorum icimde,sandigi gormedi kimse tek bakilan icindekiler”...Sariliyorum bir kez daha Istanbul’a ve soz veriyorum bu son konusmamizda ozlenilen kadar sevilen,beklenen kadar ozlenensin diyorum usulca fisildayarak Istanbul’a..

Goknur Y.

Deixe aqui seu comentario :

0 comments to “ Istanbul(d)a Ask ”

Post a Comment